Wednesday 23 January 2013

Salam Maulidur Rasul



Jommm semua kt banyakkan selawat kepade nabi junjungan kt utk menunjuk kasihnye kt terhadap baginda.. bayangkan betapa gembiranya Rasulullah bila kt berselawat kepada baginda.. Allah juga syg kepade kt bile kt berselawat kepada kekasih NYA.. sebab tu Allah berjanji, 1 selawat yang kt ungkapkan dengan penuh rase cinta kt kepada baginda Rasulullah S.A.W, Allah akan berselawat kepade kt sebanyak 10 kali.. 

diriwayatkan di zaman Rasulullah, Rasulullah pernah bersendirian dan kelihatan sedih sekali. seorang sahabat lalu bertanya kepada Rasulullah, "mengapakah kau bersedih wahai kekasih Allah..?". Baginda bersabda, "aku rindukan akan saudara2 ku". sahabat lalu berkata, " bukan kah kami ini saudara2 mu ya Rasulullah..".
lalu Rasulullah bersabda, "kalian adalah sahabat2 ku. saudara2 ku adalah umatku yang akan datang yang menghidupkan sunnah ku.".

lihatlah, betapa rindunya Rasulullah terhadap kt. adakah kt tidak merindui baginda..?? marilah semua, kt tunjuk yang kt sayang dan rindu akan Rasulullah dengan memperbanyakkan selawat terhadap baginda, dan menghidupkan sunnah rasulullah.. =)



Dari Abdullah bin Mas'ud r.a bahwa Rasulullah s.a.w. bersabda:"Orang yang paling dekat dengan daku di hari qiyamat ialah yang lebih banyak mengucapkan shalawat untukku".(Dirawikan oleh At Tarmidzi).

Dari Abi Hurairah r.a berkata dia,berkata Rasulullah s.a.w:"barang siapa yang bershalawat untuk aku satu kali,maka Allah akan bershalawat pula untuknya sepuluh kali"(Dirawikan oleh Muslim,Abu Dawud.At-Tarmidzi dan An Nasai).



jadi dikesempatan in, sy ingin mengajak ayah2, ibu, kawan2 semua, mari lah banyakkan berselawat kepada Rasulullah.. bukan saja di hari maulidur rasul saje, malah setiap hari kalau boleh kt berselawat kepada Rasulullah.. sekian wassalam.. Love Allah, Love Rasulullah.. =)


No comments:

Post a Comment