Friday 25 January 2013

KL112 AWESOME!!!!

tanggal 12.1.2013, rakyat yang cintakan negara, rakyat yang cintakan keadilan, rakyat yang bencikan kezaliman, rakyat yang bencikan penindasan turun ke ibu kota, berarak bagi menyertai himpunan kebangkitan rakyat di stadium merdeka, kuala lumpur.. Aku dan rakan2 ku dari uia pagi2 lagi sudah bersiap utk ke KL kerna ingin turut sama bersama rakyat.





Kami jam 9 pagi lagi telah terpacak di stesen LRT putra gombak. bulu roma naik serte merte melihat ramai yang berbaju himpunan kebangkitan rakyat, kl112, memenuhi stesen lrt tersebut.. suasana sgt meriah dimana kami saling tegur menegur walaupun tidak pernah kenal.. semangat cintakan keadilan terpapar di setiap wajah2 mereka..





mereka yang menaiki LRT ade yang turun di pasar seni, masjid jamek, klcc, stesen kerinchi dan kl sentral.. itu sume adelah stesen2 yang pling hmpir dengan checkpoint tempat berkumpulnye peserta himpunan ini..
kami memilih utk turun di masjid jamek. lagi lah meremang bulu roma melihat mereke memenuhi sekitar msjid jamek..




kami berarak menuju ke masjid negara utk berkumpul sebelum berarak menuju ke stadium merdeka.. di msjid negara puluhan ribu rakyat sedang mendengar amanat dari pemimpin2 pakatan rakyat seperti YB dato' Nizar Jamaluddin, YB Azmin Ali dan ramai lagi..




di masjid negara pade mase itu dianggarkan 50 000 orang sedang berkumpul.. kami semue berenti utk solat zohor sebelum bersama2 bergabung dengan ratusan ribu mereka dari tempat lain.. dikhabarkan mereka yang dari UM, KLCC, brickfield, masjid jamek dan pasar seni, semue sedang berarak menuju ke stadium merdeka..





selesai mendirikan solat zohor, bulu rome sekali lagi berdiri tegak apabila dari puluhan ribu menjadi ratusan ribu, apabila group dari masjid negara bertembung dgn group lain bertembung di tengah jalan.. kami bersama melaungkan kalimah ALLAHUAKBAR!!! perarakan kami dihangatkan lagi dengan bunyian hon dari pemandu kereta, bas, lori dan motorsikal menunjukkan sokongan kepada kami..!!






akhirnya kami smpai juga di stadium merdeka dengan aman.. polis juga memberikan kerjasama yang baik menjaga lalulintas.. pakar matematik menganggarkan 700 000 rakyat sedang berkumpul di dalam dan luar stadium mendengar amanat dari pemimpin2 tertinggi seperti dato' seri Anwar Ibrahim, Haji hadi Awang, Mat sabu, dan ramai lagi.. dan himpunan di akhiri dengan bacaan doa oleh tok guru kesayangan rakyat, tok guru Nik aziz Nik Mat.. setelah selesai Laungan TAKBIR bergema menggegar ibu kota!! sekian.. wassalam.. Love Allah.. Love Muhammad S.A.W.. =)

No comments:

Post a Comment