Wednesday 23 January 2013

Cintanya mereka kepada Rasulullah (video terhebat)


Salam Maulidur Rasul kepada semua umat Rasulullah.. adekah anda da berselawat pagi ni.. ?? =)
pagi ni sy nak share sikit, 1 video yang mane buat saye rase sebak bila menonton video ini... video ni memaparkan mangkuk yang penah di gunakan oleh Nabi Muhammad S.A.W.. mangkuk telah diserahkan oleh hazrat Ali R.A dulunya.. mangkuk ini telah dijumpai di London.. kemudian ia telah dibawa ke chechnya utk disimpan.  

yang buat saye berase sebak melihat video ini, penghormatan rakyat chechnya dalam memuliakan Rasulullah, sepanjang perjalanan dari airport ke tmpat penyimpanan mangkuk ini, orang ramai beratur di sepanjang perjalanan, kereta2 pula semua ikut dari belakang kereta yang membawa mangkuk tersebut. sehingga lah smpai ke tmpat penyimpanan, beribu-ribu org menantikan pembawa mangkuk tersebut utk membuka kotak yg berisi mangkuk tersebut.. apabila dibuka saje kotak tersebut, make semue menangis teresak, kerana mereka dpt melihat sendir mangkuk yang pernah digunakan Rasulullah.. 

dari video ini kt dpt lihat,bagaimana cintanye mereka kepada Rasulullah.. moga video ini dpt jadi pengajaran buat kt.. dan menaikkan lagi semangat dalam menghidupkan sunnah Nabi, dan menyemarakkan lagi rasa kasih dan sayang kt terhadap Nabi Muhammad S.A.W.. sekian wassalam.. Love Allah.. Love Muhammad S.A.W.. 

2 comments: